علت کار نکردن اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفون

علت کار نکردن اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفون

علت کار نکردن اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفون : اثر انگشت یکی از پرکاربردترین روش های امنیتی در تلفن های هوشمند Android یا iOS بوده است. این یک لایه امنیتی اضافی به تلفن شما می دهد و قفل کردن تلفن شما را بسیار آسان تر و سریعتر می کند.

با این حال ، وقتی خطای “اثر انگشت اندروید شما کار نمی کند” ظاهر می شود ، بسیار آزاردهنده است. برای رفع مشکل اثر انگشت اندروید ، راه حل هایی وجود دارد که بدون مراجعه به تعمیرگاه قابل حل است در اینجا برخی از بهترین راه حل ها برای این مشکل آمده است.

علت کار نکردن اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفون

1. بررسی کنید که انگشت شما آلوده به مایعات یا خاک نباشد.

انگشتان خود را قبل از رفع مشکل اثر انگشت به عنوان یک نقص سخت افزاری یا نرم افزاری بررسی کنید.

مانند سایر دستگاه های بیومتریک ، اثر انگشت تلفن شما برای باز کردن قفل دستگاه شما به یک انگشت تمیز نیاز دارد. اگر دست شما مرطوب ، چرب یا کثیف است ممکن است سنسور اثر انگشت گوشی کار نکند.

بنابراین  اگر انگشت شما یکی از این موارد را داشته باشد  ممکن است نتوانید قفل تلفن خود را با استفاده از اثر انگشت خود باز کنید راه حل این است که دستان خود را بشویید آنها را تمیز کنید و منتظر بمانید تا خشک شوند حالا سعی کنید قفل گوشی خود را با اثر انگشت باز کنید.

2. ماژول سنسور اثر انگشت را تمیز کنید.

همانطور که یک اثر انگشت برای کارکردن خوب به یک انگشت تمیز نیاز دارد یک ماژول اثر انگشت نیز نیاز دارد به خصوص اگر قبلاً از مرطوب کننده استفاده کرده اید ، ماژول مایع را از انگشتان شما جمع آوری کرده و مانع از خواندن درست انگشتان توسط سنسور می شود.

برای رفع مشکل اثر انگشت اندروید ، لطفاً بررسی کنید که آیا ماژول اثر انگشت مایع یا خاک دارد و آن را با یک پارچه خشک تمیز کنید. اگر خاک به ماژول می چسبد ، آن را به آرامی با یک پارچه مرطوب یا پارچه آغشته به الکل (یا در صورت عدم وجود الکل ، کمی آب) تمیز کنید. برای جلوگیری از خراش ، ماژول را با اجسام سخت تمیز نکنید.

علت کار نکردن اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفون

3. بررسی کنید که آیا ماژول اثر انگشت به درستی وصل شده است.

همانطور که قبلاً می دانید ، ماژول باید به درستی متصل شود تا به درستی کار کند. اگر از تلفن با اثر انگشت فیزیکی یا شناسه لمسی استفاده می کنید ، بررسی کنید که آیا ماژول به درستی وصل شده است یا خیر. در اکثر گوشی های اندرویدی ، ماژول به سختی پنل پشتی است.

اگر ماژول اثر انگشت شما قابل کلیک یا لرزش است باید در اسرع وقت با تعمیرکار تلفن همراه تماس بگیرید. اگر احساس می کنید ماژول اثر انگشت همان چیزی نیست که برای اولین بار گوشی را خریداری کرده اید ، لطفاً از مرکز تعمیرات موبایل دیدن کنید.

علت کار نکردن اثر انگشت در گوشی های اندروید و آیفونبیشتر بخوانید» حل مشکل کند شارژ شدن گوشی آیفون و اندروید

4. دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.

در صورت عدم کارکرد اثر انگشت به دلیل کثیف شدن انگشت ماژول ، تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید. گاهی اوقات به دلیل مشکلات نرم افزاری اثر انگشت کار نمی کند و با راه اندازی مجدد مشکل برطرف می شود.

کافی است دکمه پاور را نگه دارید و تلفن خود را مجدداً راه اندازی کنید. همچنین  در برخی از تلفن های Android ، می توانید دکمه روشن / خاموش را برای حدود 10 ثانیه فشار دهید تا دستگاه شما به طور خودکار راه اندازی مجدد شود.

اثر انگشت در گوشی

5. نرم افزار خود را به روز کنید.

مشکل دیگری که ممکن است باعث شود “سنسور اثر انگشت کار نکند” اشکالات نرم افزاری است. سعی کنید بررسی کنید که آیا به روزرسانی هایی در دستگاه خود دارید یا نه و آن را نصب کنید. همچنین  اگر مشکل پس از نصب به روزرسانی سیستم شروع شد ، ممکن است مجبور باشید منتظر بمانید تا بروزرسانی بعدی مشکل را برطرف کند یا به روزرسانی قبلی بازگردد.

برای نصب یک به روزرسانی ، برنامه تنظیمات را باز کنید ، روی “System” ضربه بزنید ، “Update System” را انتخاب کنید ، هر گونه به روزرسانی جدید را بارگیری و نصب کنید.

6- رفع مشکل اثر انگشت اندروید با پاک کردن حافظه پنهان سیستم

اگر اثر انگشت اندروید شما هنوز کار نمی کند ممکن است لازم باشد حافظه پنهان گوشی خود را پاک کنید. این معمولاً به گوشی شما آسیبی نمی رساند. فقط داده های ذخیره شده توسط برنامه ها و سیستم را پاک می کند ، و شما باید این کار را اغلب پس از هر بار به روزرسانی سیستم انجام دهید.

بیشتر بخوانید» علت باد کردن باتری های گوشی موبایل چیست ؟ 

مراحل زیر را برای پاک کردن حافظه پنهان سیستم در اندروید در حالت ریکاوری دنبال کنید.

✅ ابتدا دستگاه خود را خاموش کنید.

✅با فشار دادن همزمان دکمه افزایش صدا + پاور به حالت بازیابی بروید. (بسته به تلفن مورد استفاده شما این کلیدها متفاوت است. در صورتی که این کلید ترکیبی برای دستگاه شما کارکرد نداشت در اینترنت مدل دستگاه را جستجو و کلید ترکیبی آن را برای راه اندازی حالت بازیابی گوشی شناسایی کنید.

✅با استفاده از دکمه های تنظیم صدا ، Wipe Cache Partition را انتخاب کرده و با دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

✅بعد از اینکه پارتیشن با موفقیت پاک شد ، دستگاه خود را راه اندازی مجدد کنید.

✅اکنون سعی کنید از اثر انگشت برای بررسی عملکرد آن استفاده کنید.

اثر انگشت در گوشی

7. دوباره اثر انگشت را ثبت کنید.

اگر کاری که انجام می دهید صنعتی است ، ممکن است اخیراً تغییراتی در انگشتان شما ایجاد شده باشد که با اثر انگشت ثبت شده تداخل ایجاد می کند. در این حالت ، باید یک اثر انگشت دیگر از تنظیمات تلفن خود اضافه کنید.

اکثر تلفن های Android به شما اجازه می دهند تا پنج اثر انگشت مختلف را برای باز کردن قفل گوشی خود اضافه کنید. بنابراین هنگامی که شناسه لمسی در اندروید کار نمی کند ، از این مزیت استفاده کنید و یک اثر انگشت دیگر اضافه کنید یا یکی را حذف کنید و دوباره آن را اضافه کنید.

برای انجام این کار ، لطفاً تنظیمات (Settings) را باز کنید ، “امنیت (Security)” را انتخاب کنید ، روی “اثر انگشت(Fingerprint)” ضربه بزنید و یک اثر انگشت جدید اضافه کنید.

اگر می توانید اثر انگشت دیگری اضافه کنید ، باید بتوانید قفل دستگاه خود را اکنون باز کنید.

اثر انگشت در گوشی

8.دستگاه خود را ریست فکتوری کنید.

تنظیم مجدد دستگاه ممکن است مشکل اثر انگشت اندروید را برطرف کند.

قبل از ریست دستگاه ، از همه اطلاعات مهم بکاپ بگیرید زیرا اینکار همه اطلاعات را در گوشی پاک می کند. می توانید اطلاعات گوشی را در رایانه خود پشتیبان گیری کنید. یا یک کارت SD با کیفیت تهیه کنید تا کار را برای شما انجام دهد.

پس از پشتیبان گیری ، لطفاً به تنظیمات >> سیستم >> بازنشانی کارخانه >> پاک کردن همه چیز >> رمز عبور خود را تأیید کرده (Settings >> System>> Factory Reset>> Erase everything >> confirm your password) و دستگاه خود را بازنشانی کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که باتری کافی دارید.

حالا سعی کنید پس از راه اندازی مجدد گوشی ، اثر انگشت خود را اضافه کنید. اگر مشکل رفع شد که عالی است در غیر این صورت باید به یک مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

اثر انگشت در گوشیبیشتر بخوانید» دلیل خش خش اسپیکر موبایل

9.به مرکز تعمیرات موبایل مراجعه کنید.

اگر پس از طی کردن راه حل های ذکر شده هنوز نمی توانید مشکل اثر انگشت اندروید را برطرف کنید ، به این معنی است که نمی توانید خودتان مشکل را حل کنید. دستگاه خود را برای تعمیر به مرکز حرفه ای تعمیر بسپارید تا توسط یک تکنسین تعمیر شود.

سخن آخر:

همانطور که گفته شد این مراحل میتواند به شما خیلی کمک کند تا گوشی رو بدون دردسر و وقت گیری خودتان درست کنید.با توجه به اینکه همه ی این راه ها را امتحان کردید اما بازهم موفق نشدید باید بفکر تعمیر موبایل به دست متخصص اینکار واگذار کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *