آیا میدانید چگونه میتوان ریلز اینستاگرام ساخت؟
آیا میدانید چگونه میتوان ریلز اینستاگرام ساخت؟ ریلزهای اینستاگرام تاکنون به رشد بسیاری از مشاغل و صفحات شخصی کمک کرده است در این مقاله با این ویژگی بیشتر آشنا خواهیم شد.
اینستاگرام در سال 2020 قابلیت جدیدی به نام Reels را به کاربران خود معرفی کرد که عامل رشد بسیاری از کسب و کارهای آنلاین بوده است. در این مقاله موبایل30 می خواهیم به “ریلز اینستاگرام چیست” بپردازیم و به تمام سوالات شما در مورد یکی از مهم ترین ویژگی های اینستاگرام پاسخ دهیم.
ریلز اینستاگرام چیست؟
ریلزهای اینستاگرام اساساً ویدیوهای کوتاهی هستند که می توانند تا 90 ثانیه طول بکشند همانطور که گفتیم، ریلزهای اینستاگرام از ابتدا به برندها و تولیدکنندگان محتوا کمک کرده تا برند شخصی یا تجاری خود را تبلیغ کنند و خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.
با این حال یافتن استراتژی مناسب برای ریلزهای و یادگیری نحوه استفاده از تمام ویژگی های مختلف آنها کار آسانی نیست.

چگونه ریلز را در قسمت پست ها بگذاریم
اگر فکر می کنید آماده هستید اولین ریلز خود را پست کنید ما به شما آموزش می دهیم که چگونه یک ریلز اینستاگرام کامل بسازید تا با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید.
ابتدا باید به پروفایل خود بروید و روی نماد “+” در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و سپس گزینه Reel را انتخاب کنید. البته ممکن است گزینه ارسال پست جدید نیز در نوار پایین صفحه برای شما نمایش داده شود.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سایتها و اپلیکیشنها برای ترجمه عکس
همانطور که احتمالا می دانید راه های زیادی برای ارسال ریلز وجود دارد ساده ترین راه استفاده از دوربین گوشی است. در صفحه ریلزهای جدید اینستاگرام بر روی گزینه Camera ضربه بزنید تا دوربین گوشی برای شما باز شود و بتوانید فیلم مورد نظر خود را ضبط کنید.

در میان گزینه های بالا Draft شامل ویدیوهای ذخیره شده شما می شود و از طریق Templates می توانید به قالب های از پیش ساخته شده توسط کاربران دسترسی داشته باشید. اگر گزینه Made for you را انتخاب کنید اینستاگرام به طور خودکار بر اساس فایل های موجود در گوشی شما ویدیو تولید می کند.
هنگام استفاده از دوربین افکت های بسیار و متنوعی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید همچنین ابزارهایی مانند افزودن موسیقی (بسته به موقعیت مکانی کاربر) تنظیم مدت زمان ویدیو و حتی صفحه سبز وجود دارد که از طریق آن می توانید از پس زمینه های مختلف در ویدیوهای خود استفاده کنید.

پس از ضبط ویدیوی مورد نظر خود، با انتخاب گزینه Edit Video می توانید با افزودن متن، صدا، تنظیم صدا، ویدیوی خود را ویرایش کنید. با انتخاب گزینه Next وارد قسمت پایانی ساخت یک حلقه جدید در اینستاگرام می شوید که می توانید گزینه هایی مانند کاور ویدیو را انتخاب کنید یا دیگران را روی آن تگ کنید.
بر خلاف استوری های اینستاگرام هیچ راهی برای شما وجود ندارد که ببینید چه کسی حلقه های شما را مشاهده کرده است.
با این حال لیست افرادی که آنها را دوست داشتند در دسترس شما خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که با انتخاب گزینه Hide likes در منوی Manage هر پست می توانید نمایش تعداد لایک های پست و ریل خود را متوقف کنید. مانند تصویر زیر:

بیشتر بخوانید: چطور پست ها و استوری های حذف شده اینستاگرام را برگردانیم؟
توضیحات ساخت ریلزهای اینستاگرام
درست مانند استوری ها، ریلزهای اینستاگرام باید به گونه ای طراحی شوند که به صورت عمودی تمام صفحه و در تلفن همراه مشاهده شوند. بنابراین برای طراحی آنها باید به چند نکته اساسی و مهم توجه کنیم.

اندازه و نسبت ابعاد ریلزهای اینستاگرام
Reels اینستاگرامی که میخواهید بسازید باید نسبت ابعاد 9:16 داشته باشد.
ابعاد ریلزهای اینستاگرام
ابعاد ریلزهای اینستاگرام 1080 پیکسل در 1920 پیکسل تعیین شدهاند.
مدت زمان ریلزهای اینستاگرام
ریلزهای اینستاگرام میتوانند حداکثر 90 ثانیه زمان داشته باشد.
مشخصات کاور ریلزهای اینستاگرام
مانند ریلزهای اینستاگرام، عکس کاور Reels شما نیز باید دارای نسبت ابعاد 9:16 و 1080 پیکسل در 1920 پیکسل باشد.
برای کپشن ریلزهای اینستاگرام از چند کلمه میتوان استفاده کرد؟
برای کپشن ریلزهای اینستاگرام میتوانید از حداکثر 2.2 هزار کاراکتر استفاده کنید.
نحوه استفاده از آمار ریلزهای اینستاگرام

همانطور که در ابتدای مقاله ریلز اینستاگرام چیست گفتیم این ویژگی نقش زیادی در پیشرفت کسب و کار شما و رشد صفحه شخصی شما خواهد داشت. بنابراین برای افزایش فالوور، تعامل و فروش خود در این پلتفرم، باید از ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل ریل خود کمک بگیرید.
به سه روش میتوان آمار ریلزهای خود را بررسی کرد:
آمار مربوط به هر پست
بخش Instagram Insights
استفاده از ابزارهای شخص ثالث
برای مشاهده عملکرد هر یک از ریلز های خود در اینستاگرام، ابتدا باید ریل مربوطه را باز کرده و سپس بر روی گزینه «View insights» در گوشه سمت چپ پایین پلت فرم ضربه بزنید.
بیشتر بخوانید: نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱

در این بخش میتوانید آماری از ریلزهای خود از جمله حسابهایی که آن را دیدهاند تعداد بازدیدها، افرادی که آن را ذخیره کردهاند، مدت زمان تماشا، میزان تعاملات و موارد دیگر را مشاهده کنید.
همچنین برای بررسی عملکرد کلی ریلزهای خود می توانید از طریق پروفایل وارد قسمت Insights شوید در این بخش می توانید عملکرد کلی ریلزهای خود را در کنار یکدیگر مشاهده کنید و آنها را بر اساس مواردی مانند نظرات، لایک ها و تعاملات تنظیم کنید.

همچنین می توانید از ابزارهای شخص ثالث که معمولا رایگان نیستند برای بررسی آمار پست خود استفاده کنید از آن جمله می توان به مواردی مانند Later اشاره کرد.
چند نکته برای ساخت یک ریلز بهتر در اینستاگرام
در پایان به نکات کوتاهی اشاره می کنیم که برای ساخت ریل باید در نظر داشته باشید.
اکثر مردم ویدیوها را در اینستاگرام بدون صدا تماشا می کنند، بنابراین بهتر است از متن و زیرنویس توصیفی در ویدیوهای خود استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت، هنگام ارسال ریل های جدید، از بین برچسب ها، Captions را انتخاب کنید.
البته این قابلیت در حال حاضر از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند و می توانید از ابزار هوش مصنوعی Captions برای ساخت زیرنویس ویدیو استفاده کنید.
نکته دیگر این است که مانند تیک توک، ترندهای مربوط به ریلز اینستاگرام همیشه در حال تغییر هستند پس بهتر است برای ساخت ریلز خود از ترندهای جدید اینستاگرام آگاه باشید.
هشتگ ها از دیرباز جزء جدانشدنی شبکه های اجتماعی بوده اند که هنوز هم راهی برای دیده شدن حساب ها به حساب می آیند همچنین می توانید از 3 تا 5 هشتگ در ریلز خود استفاده کنید تا الگوریتم اینستاگرام بتواند محتوای شما را بهتر درک کند و آن را به کاربران توصیه کند.




