پینترست چیست و چگونه میتوانیم ثبت نام کنیم؟
پینترست چیست و چگونه میتوانیم ثبت نام کنیم؟ اگر فردی خوش ذوق و خلاق هستید و از شلوغی در اینستاگرام خسته شده اید Pinterest یک جایگزین ایده آل برای شما است.
اگر از شما بخواهند یک شبکه اجتماعی نام ببرید که بیشتر از هر چیز دیگری بر اشتراک گذاری عکس تمرکز می کند ، بدون شک اینستاگرام را می گویید. که البته منطقی است. اینستاگرام نزدیک به یک میلیارد کاربر فعال در جهان دارد که بیش از 24 میلیون نفر از آنها ایرانی هستند.
اما اینستاگرام تنها شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر نیست. پلتفرمی به نام Pinterest دقیقاً از مجموعه ای از تصاویر تشکیل شده است که شاید حتی زیباتر از عکس های منتشر شده در اینستاگرام باشد.در این قسمت از موبایل 30 به پینترست چیست و چگونه میتوانیم ثبت نام کنیم؟ پرداختیم پس تا آخر همراه باشید.
![]()
پینترست محیطی برای کشف و جمع آوری ایده های خلاقانه است
اما مأموریت پینترست متفاوت است. این شبکه اجتماعی به جای تشویق کاربر به اشتراک گذاری شاهکارهای عکاسی خود ، فضایی را در اختیار آنها قرار می دهد تا شاهکارهای دیگران را با توجه به سلیقه و علایق خود جمع آوری کنند. مانند مجموعه ای از ایده های خلاقانه و جذاب.
پینترست برای افرادی که عاشق ایده ها و خلاقیت هستند یا به دنبال اینفوگرافیک و آموزش های کاربردی هستند ایده آل است. در پینترست مانند اینستاگرام ، می توانید هزاران دنبال کننده داشته باشید و حتی برای کسب و کار خود تبلیغ کنید.
و در واقع در پینترست هیچ اشاره ای به افراد مشهور و سلطه مطلق آنها وجود ندارد که به کاربران عادی اجازه نمی دهد خود را بیان کنند.
در اینجا همه شانس یکسانی برای موفقیت و دیده شدن دارند. شاید به این دلیل است که در پینترست این شما نیستید که دیده می شوید ، این علایق شما هستند که دیده می شوند.
و هرچه سازماندهی و سلیقه شما در جمع آوری تصاویر بیشتر باشد ، سایر کاربران بیشتر با مجموعه عکس های شما تعامل خواهند داشت. در واقع می توان گفت پینترست مکانی برای افراد خوش سلیقه است.
اگر کنجکاو هستید که بدانید پینترست دقیقاً چیست چگونه کار می کند و چه مزایایی نسبت به Instagram دارد به این مقاله بپیوندید.

پینترست چیست؟
پینترست Pinterest یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان میدهد تصاویر یا ویدیوهای مورد علاقه خود را (معروف به «Pin» یا همان «پونز») در فضاهای مجزا و منظمی موسوم به Boar«d» یا «تخته» که در واقع کلکسیونی از پینهای مرتبط هستند، به اشتراک بگذارند.
این پین ها اغلب از وب سایت های مختلف جمع آوری می شوند و به ندرت پیش می آید که عکسی از خود در این بستر به اشتراک بگذارد.
پینترست شباهت زیادی به اینستاگرام دارد و در تمرکز بر روی تصاویر با سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک متفاوت است. به عبارت دیگر ، اگر پست شما حاوی تصویر یا ویدئو نباشد ، نمی توانید آن را در پینترست به اشتراک بگذارید.
و اگر مقاله ای در اینترنت توجه شما را جلب می کند و می خواهید آن را در پینترست سنجاق کنید ، به تصویر سنجاق می شود و کاربران باید روی تصویر کلیک کرده یا پیوندی را برای خواندن آن به صفحه اصلی ببرند.
پینترست جایی برای ترویج و کشف سبک زندگی است. کاربران پینترست از این شبکه اجتماعی به عنوان پلتفرمی برای اشتراکگذاری علایق خود، ایدهپردازی و کشف و جمعآوری تصاویری که با سلیقه آنها همخوانی دارد، استفاده میکنند.
به عنوان مثال می توانید ایده هایی برای دکوراسیون خانه ، مد و لباس ، دستور العمل ها و دسرهای هیجان انگیز یا عبارات انگیزشی مورد علاقه خود در پینترست بیابید و سپس آنها را روی تخته های مربوطه سنجاق کنید تا مجموعه ای از آنها را در پروفایل خود داشته باشید.
پینترست چیست و چگونه میتوانیم ثبت نام کنیم؟
| بیشتر بخوانید» چگونه رمز دوم اینستاگرام را فعال کنیم؟ |
پینترست هم مانند سایر رسانههای اجتماعی، واژگان مخصوص به خود را دارد:
✅پین Pin: هر عکس یا ویدیویی که در پینترست به اشتراک میگذارید.
✅ریپین Repin: وقتی پینهای کاربران دیگر را در پروفایل خود به اشتراک میگذارید.
✅برد Board: فضایی که پینهای مرتبط در آن قرار دارند و شبیه تختهای است که روی آن عکس چسبانده شده باشد.
✅لنز Lens: قابلیتی در اپلیکیشن موبایل به شکل آیکون دوربین است و میتوان با آن از هر چیزی عکس گرفت تا پینترست به شما پینهای مشابه کاربران دیگر را نشان دهد.
در پینترست می توانید محتوای سایر وب سایت ها یا عکس های موجود در گالری خود را به اشتراک بگذارید.
هنگام مرور اینترنت ، هر کجا که با دکمه Pin It روبرو شدید ، می توانید روی آن کلیک کنید تا محتوای مورد علاقه خود را مستقیماً در صفحه مورد نظر خود در نمایه پینترست ذخیره کنید. حتی می توانید پین های خود را در توییتر و فیس بوک به اشتراک بگذارید.
به طور کلی ، هدف پینترست این است که “همه افراد جهان را از طریق چیزهایی که به آنها علاقه دارد متصل کند”.

داستان پیدایش پینترست
داستان پینترست با سه جوان آمریکایی بن زیلبرمان، ایوان شارپ و پال سیارا آغاز شد که به دنبال توسعه محصولاتی بودند که به نفع همه باشد نه فقط افراد با فن آوری.
این سه نفر می خواستند محصولات جدید ، اصلی و در عین حال آشنا تولید کنند. چیزی که کاربران می توانند به سرعت با آن ارتباط برقرار کنند ، حتی اگر هرگز آن را نشنیده باشند. این محصول پینترست بود.
اما زیلبرمان پیش از رسیدن به ایده توسعه پینترست، محصول دیگری به نام Tote را اوایل سال ۲۰۰۹ عرضه کرد که کاربران میتوانستند از ۳۰ فروشگاه موجود در این اپلیکیشن، قیمت لباس و اجناس دیگر را با یکدیگر مقایسه کنند، محصولات مورد علاقه خود را در پروفایل ذخیره کنند و هر زمان این محصولات شامل تخفیف شد، با نوتیفیکیشن باخبر شوند.
زمانی که زیلبرمان و سیارا در حال آنالیز داده کاربران Tote بودند، متوجه شدند کاربران به جز جستجو و ذخیره محصولاتی که به دنبال آن بودند، محصولات جدیدی نیز پیدا میکردند و تصاویر آنها را برای خودشان میفرستادند. این رفتار کاربر، ایده توسعه محصول جدیدی را به آنها داد که بر پایه جمعآوری کلکسیون مجازی بود.
پینترست چیست و چگونه میتوانیم ثبت نام کنیم؟
نمونه اولیه این محصول جدید تا پاییز ۲۰۰۹ تقریبا به اتمام رسیده بود. زیلبرمان در سفری که به نیویورک داشت، با ایوان شارپ دیدن کرد که پیش از ملحق شدن به تیم توسعه پینترست، به عنوان طراح محصول در فیسبوک کار میکرد.
نفوذ شارپ برای پا گرفتن این محصول تازه بسیار حیاتی بود. او نهتنها کدنویسی بخش عمده وبسایت را انجام داد، بلکه طراحی شبکهای (grid) که پینترست همچنان از آن استفاده میکند نیز ایده او بود.
| بیشتر بخوانید« بکاپ گرفتن از برنامه های گوشی اندروید + 5 روش |
تاریخچه پینترست
اسم این محصول هم ایده دوستدختر زیلبرمان بود که از کلمه پین Pin به معنی پونز و اینترست interest به معنی علاقه تشکیل شده است.
مفهوم مجموعه از همان ابتدا در پینترست گنجانده شد. در دوران جوانی ، زیلبرمان مجموعه بزرگی از پروانه ها را جمع آوری می کرد که به شوخی از آن به عنوان اولین نسخه پینترست یاد می کرد.
هنگامی که نسخه بتا پینترست در سال 2009 منتشر شد فیس بوک بیش از 300 میلیون کاربر فعال ماهانه و توییتر نزدیک به 20 میلیون کاربر داشت. با این حال ، پینترست در بین این شبکه های اجتماعی منحصر به فرد است.
اگر تأکید فیس بوک و توییتر بر اشتراک گذاری رویدادهای روزمره است ، از طرف دیگر پینترست بر اشتراک علایق تأکید کرد و بنابراین توانست برای خود در میان غول های شبکه های اجتماعی جایی پیدا کند.
پینترست اولین رشد عمده خود را از زمان انتشار برنامه iPhone در مارس 2011 تجربه کرد. دومین رشد عمده این پلت فرم چند ماه بعد اتفاق افتاد. وقتی مجله تایم پینترست را یکی از “50 وب سایت برتر” نامید.
پینترست چیست و چگونه میتوانیم ثبت نام کنیم؟
در پایان سال 2011 ، پینترست یکی از ده سرویس بزرگ رسانه های اجتماعی بود و هر هفته بیش از 11 میلیون بازدید کننده جدید را به وب سایت خود جذب می کرد. این رشد چشمگیر باعث شد وب سایت تِککرانچ عنوان پینترست را به عنوان بهترین استارتاپ جدید 2011 معرفی کند.
پینترست با تمرکز بر کاربرانی که قبلاً داشت و نه کاربرانی که فکر می کرد باید داشته باشد ، توانست در ده سال به یک تجارت 15 میلیارد دلاری تبدیل شود.
پینترست اولین محصول آنلاین بود که از شیوه تعامل افراد در دنیای واقعی برای ساده سازی زندگی دیجیتالی خود استفاده کرد. بر اساس گزارش فوربس ، بنیانگذار آن ، بن زیلبرمن ، تقریبا 3.4 میلیارد دلار ارزش دارد.
| بیشتر بخوانید» نحوه راه اندازی و استفاده از کلاب هاوس |
نحوه کار با پینترست
اگر اهل هنر، ایدههای خلاقانه، آشپزی، طراحی داخلی، سفر، طراحی لباس یا نگهداری از گل و گیاه هستید یا از تماشای مناظر چشمنواز لذت میبرید یا از طرفداران فن آرت و میمهای اینترنتی هستید.
همین حالا دست به کار شده و در پینترست برای خود حسابی ایجاد کنید. مراحل ثبتنام در پینترست و نحوه کار با این شبکه اجتماعی را در ادامه خواهید خواند.

برای استفاده از پینترست حتما باید در آن حساب کاربری داشت، چون این پلتفرم بدون حساب به کاربر اجازه تعامل با محتوای خود را نمیدهد.
برای باز کردن حساب پینترست کافی است به سایت Pinterest.com رفته و گزینه Sign up را از گوشه بالا سمت راست انتخاب کنید. میتوانید با ایمیل و رمز عبور در پینترست ثبتنام کنید یا برای وارد شدن، از اکانت فیسبوک و گوگل خود استفاده کنید.
در کنار اکانت معمولی، میتوانید اکانت تجاری هم برای معرفی و گسترش کسبوکار خود ایجاد کنید. برای این کار باید روی Create a free business account که در انتهای پنجره ثبت نام قرار دارد، کلیک کرده و مراحل ثبت نام را شبیه ساخت اکانت شخصی طی کنید.

قانون پینترست تمام کاربرانی را که از این پلتفرم برای تبلیغ کسبوکار خود استفاده میکنند، مجاب به استفاده از حساب تجاری میکند. اگر تاکنون از حساب شخصی برای معرفی کسبوکار خود استفاده میکردهاید.
میتوانید آن را بهطور رایگان و با حفظ تعداد فالوورها و محتوا به حساب تجاری تبدیل کنید و از ابزارهای مخصوص این حساب از جمله Pinterest Analytics برای تجزیه و تحلیل دادههای مخاطب، بهرهمند شوید.
ایجاد برد
داشتن حساب پینترست بدون ایجاد برد (Board) تقریبا بیمعنی است چون تنها به کمک برد میتوانید پینهای مرتبط با موضوعات خاص را بهطور منظم دستهبندی کنید. ایجاد برد در پینترست بسیار آسان است.
اگر از نسخه وب پینترست استفاده میکنید، برای ایجاد برد کافی است روی منوی Profile در سمت چپ آیکون قرمز Save کلیک کرده و بعد گزینه Create Board را از انتهای منو انتخاب کنید.

در اپلیکیشن موبایل، روی آیکون + در صفحه پروفایل خود کلیک کرده و از آنجا گزینه Board را انتخاب کنید.

بعد از انتخاب Board باید برای آن نامی انتخاب کنید و بعد تصمیم بگیرید که آیا میخواهید بردتان شخصی باشد یا عمومی.

بردهای پینترست بهطور پیشفرض عمومی است و برای شخصی کردن آن باید گزینه secret را فعال کنید. بردهایی که عمومی هستند برای تمام کاربران قابل مشاهدهاند و پینهای آن در نتایج گوگل میآیند. پینهای بردهای شخصی تنها برای شما و افرادی که به برد دعوت میکنید، قابل مشاهده هستند.
برای آنکه بیشترین بهره را از پینترست ببرید، لازم است هر برد یک موضوع خاص باشد. مثلا اگر برای دکوراسیون خانه برد ایجاد کردهاید، پینهای آن باید با پینهای برد ورزشی متفاوت باشد.
هرچه نظم بردهای شما بیشتر باشد، هم دسترسی به آنها برای شما آسانتر خواهد شد و هم کاربران بیشتری به دنبال کردن بردهای شما ترغیب میشوند.
ویدیو آموزشی نحوه استفاده از پینترست

پین کردن عکس و ویدئو به برد
برای پین کردن عکس به برد یا میتوانید از عکسهایی که کاربران دیگر در پینترست به اشتراک گذاشتهاند، استفاده کنید یا محتوای جالبی را که در وبسایتهای مختلف میبینید، در پینترست به اشتراک بگذارید.
وقتی برای اولین بار در پینترست ثبتنام میکنید، از شما خواسته میشود برخی از علاقهمندیهای خود را انتخاب کنید که در واقع موضوعاتی هستند که دوست دارید پینترست در صفحه اصلی خود (Home Page)، به شما نشان دهد.
میتوانید در این صفحه برای پیدا کردن عکس یا همان پین مورد علاقه خود جستجو کنید و برای اضافه کردن آن به کلکسیون خود روی آن کلیک کنید تا گزینههای مختلف برای ذخیره عکس به شما نشان داده شود.
آیکون قرمز Save شبیه Like عمل میکند. وقتی عکسی را در نسخه وب پینترست Save میکنید، آن را بهطور خودکار به برد مخصوص عکسهای لایک شده میفرستید که برخلاف بردهای خودتان، نظم خاصی ندارد. اگر دوباره روی این آیکون کلیک کنید، عکس از کلکسیون شما حذف خواهد شد.
عکسهای لایک شده را میتوانید در Your Pinterest Likes مشاهده کنید، آنها را به بردهای مخصوص منتقل کرده یا کلا حذف کنید.
با کلیک روی منوی Profile در سمت چپ آیکون Save، با فهرست تمام بردهایی که ایجاد کردهاید، روبهرو میشوید. میتوانید انتخاب کنید عکس موردنظر شما در کدام برد ذخیره شود. یا اگر برای این موضوع هنوز برد مخصوص ایجاد نکردهاید، با انتخاب Create board در انتهای منو میتوانید برد جدید ایجاد کرده و بلافاصله عکس را در آن ذخیره کنید.

آیکون اشتراکگذاری این امکان را به شما میدهد تا عکس را در توییتر یا فیسبوک منتشر کنید، آن را برای دوستان خود در واتساپ یا ایمیل بفرستید یا اگر کسی را در پینترست دنبال میکنید، میتوانید عکس را برای آنها بفرستید.
برای ذخیره عکس در کامپیوتر روی آیکون سهنقطه کلیک کرده و گزینه Download image را انتخاب کنید.
با کلیک روی تصاویر، علاوه بر پین کردن و ذخیره آنها میتوانید با انتخاب گزینه Follow، پروفایل کاربری را که این عکس را به اشتراک گذاشته، دنبال کنید یا در بخش Comments برای آن نظر بگذارید.
از آنجایی که پینها معمولا به جای بارگذاری مستقیم از خود پینترست، از وبسایتهای دیگر به اشتراک گذاشته میشوند، میتوانید لینک وبسایت مربوط را نیز مشاهده کرده و برای اطلاعات بیشتر از آن بازدید کنید.
علاوه بر پینهایی که در Home Page میبینید یا محتوای وبسایتهایی که در پینترست به اشتراک میگذارید، میتوانید در نوار جستجو نیز پینهای مورد نظر خود را پیدا کنید.
مثلا میتوانید با جستجوی garden vegetables فهرستی طولانی از سبزیجاتی را که میتوان در باغچه پرورش داد، مشاهده کنید. البته جستجوی فارسی هم نتایجی در بر خواهد داشت اما احتمالا به اندازه جستجوی انگلیسی مرتبط و کامل نخواهد بود.

استفاده از پینترست لنز
یکی از جالبترین قابلیتهای پینترست، «پینترست لنز» (Pinterest Lens) است که البته تنها در اپلیکیشن موبایل آن در دسترس است. این قابلیت فوریه ۲۰۱۷ (بهمن ۹۵) عرضه شد و چند ماه بعد گوگل هم از قابلیتی مشابه به نام گوگل لنز (Google Lens) رونمایی کرد.
پینترست لنز فناوری تشخیص تصویر است و به شما این امکان را میدهد تا با گرفتن عکس از هر چیزی که مورد نظرتان است یا با باز کردن عکس از گالری موبایل خود، عکسهای مشابه با آن را برای گرفتن ایده مشاهده کنید.

برای استفاده از پینترست لنز، اپلیکیشن پینترست را در گوشی هوشمند خود باز کرده، وارد بخش جستجو شوید و آیکون دوربین را انتخاب کنید.
حالا گوشی خود را به سمت سوژه مورد نظر خود گرفته و از آن عکس بگیرید. الگوریتمهای تشخیص تصویر پینترست نتایج تصاویر مشابه را به شما نشان خواهند داد. اگر تصویر را بهطور پرتره بگیرید، نتایج هم عکسهای پرتره را به شما نشان خواهند داد.
از قابلیت لنز همچنین میتوانید برای ایده گرفتن از عکسهایی که در گالری گوشی شما موجود است، استفاده کنید. اگر تصاویر شما شلوغ است، میتوانید به کمک آیکون ذرهبین در گوشه راست پایین صفحه روی سوژه خاصی تمرکز کنید.
Pinterest Story چیست
پینترست هم مانند اینستاگرام از قابلیت استوری (Story) پشتیبانی میکند که از برخی جهات مشابه اینستاگرام است؛ اما با آن تفاوتهایی نیز دارد. استوریهای پینترست مانند اینستاگرام از تصویر، ویدئو و متن تشکیل شدهاند و ابزار قدرتمندی در جذب مخاطب هستند.
اما برخلاف اینستاگرام، تمام قسمتهای استوری در پینترست با هم مرتبط هستند و درواقع یک داستان واحد را بازگو میکنند. هر استوری پینترست از حداکثر ۲۰ صفحه تشکیل شده و معمولا شامل لحظات پشتصحنه، نکات آموزشی، دستور آشپزی، ایدههای کاردستی و آموزشهای گامبهگام است.
استوریهای پینترست را میتوانید مثل هر پین دیگری در بردهای خود ذخیره کنید. خوبی این استوریها نسبت به استوری اینستاگرام این است که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید نمیشوند.
البته در نظر داشته باشید نسخه بتای Pinterest Story سال گذشته برای برخی حسابهای تجاری فعال شد و در حال حاضر امکان ساخت استوری برای حسابهای شخصی وجود ندارد.

روش ایجاد استوری در پینترست
اگر اکانت پینترست شما از نوع تجاری است و به قابلیت Story Pins دسترسی دارید، میتوانید طبق مراحل زیر، اولین استوری خود را در پینترست ایجاد و منتشر کنید:
۱- بعد از ورود به اکانت تجاری خود، روی تب Create کلیک کنید.
۲- روی Create Story Pin کلیک کنید. اگر به قابلیت Story Pins دسترسی نداشته باشید، این گزینه برای شما نمایش داده نخواهد شد.
۳- ۱ تا ۲۰ تصویر یا ویدئو را برای آپلود انتخاب کنید. ویدیوها نباید بیشتر از ۶۰ ثانیه باشند.
۴- صفحات خود را با ابزارهای موجود تزیین کنید. میتوانید از فونتها و رنگهای مختلف استفاده کنید یا صفحهبندی تصاویر را تنظیم کنید.
۵- روی Next کلیک کنید.
۶- برای Story Pin خود تم مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
۷- به استوری خود جزییاتی مثل مواد لازم اضافه کنید.
۸- روی Next کلیک کنید.
۹- برای Story Pin عنوان انتخاب کنید.
۱۰- بردی را که میخواهید استوری در آنجا منتشر شود، انتخاب کنید.
۱۱- برای استوری خود حداکثر ۱۰ تگ مربوط انتخاب کنید.
۱۲- در نهایت برای انتشار استوری روی Publish کلیک کنید.

پینترست ابتدا فقط به شکل وبسایت وجود داشت؛ اما بعد از افزایش محبوبیت آن، اپلیکیشن آیفون و اندروید آن نیز به بازار عرضه شد. اگرچه استفاده از نسخه وب پینترست بسیار آسان و بیدردسر است، میتوانید اپلیکیشن دسکتاپ آن را نیز از مایکروسافت استور بهطور رایگان دانلود کنید.
علاوه بر این میتوانید با نصب افزونه پینترست در مرورگر کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج، هر محتوای وبی که نظرتان را به خود جلب کرد، بلافاصله در بردهای خود ذخیره کنید.
برای این کار کافی است روی آیکون قرمز پینترست در بالای مرورگر خود کلیک کرده، گزینه Save را از گوشه بالا سمت چپ انتخاب کنید و بعد آن را در برد موردنظر خود پین کنید.
نحوه استفاده از پینترست در موبایل
درحالیکه استفاده از نسخه وب پینترست در کامپیوتر تجربه لذتبخشی است و نیازی به دانلود و نصب اپلیکیشن آن نیست، در موبایل بهتر است برای بهترین تجربه پینترست از اپلیکیشن آن استفاده کنید.
مراحل ثبتنام یا ورود به نسخه اپلیکیشن موبایل پینترست مشابه نسخه وب است. بعد از ورود به اکانت با صفحه خانه روبهرو میشوید که پینهای مرتبط با علایق شما در اینجا نمایش داده میشود.
آیکون ذرهبین در انتهای صفحه جایی است که میتوانید پین مورد نظر خود را بهطور خاص جستجو کنید، یا در جریان پینهای محبوب قرار بگیرید یا با انتخاب آیکون دوربین در سمت راست نوار جستجو، از قابلیت لنز استفاده کنید.
آیکون ابرنویسه یا بالون جایی است که میتوانید از بهروزرسانی صفحاتی که دنبال میکنید، با خبر شوید یا در بخش Messages با کاربران پینترست در ارتباط باشید.
آیکون چهارم مربوط به پروفایلتان است که شامل بردها و پینهای ذخیره شده شما است.

گزینههای پین در موبایل
وقتی در اپلیکیشن پینترست عکسی را برای پین کردن انتخاب میکنید با گزینههای مختلفی روبهرو میشوید:
آیکون سهنقطه در گوشه راست بالای عکس این امکان را میدهد تا با انتخاب Download image عکس را در گالری گوشی خود ذخیره کنید.
آیکون ذرهبین در گوشه راست پایین عکس این امکان را میدهد تا روی بخشی از عکس تمرکز کرده و پینهای مشابه آن را مشاهده کنید.
در نوار سفید رنگ زیر عکس به ترتیب از راست:
✅آیکون اشتراکگذاری برای فرستادن عکس به مخاطبان
✅آیکون Save برای پین کردن عکس در برد مورد نظر خود
✅آیکون Visit برای بازدید از سایتی که این عکس از آنجا پین شده
✅آیکون بالن برای نوشتن دیدگاه برای عکس
دانلود ویدئو از پینترست
درحالیکه پینترست از طریق گزینه Download image، اجازه ذخیره کردن تصاویر را در دستگاه کاربر میدهد، دانلود ویدئو بهطور مستقیم از پینترست ممکن نیست. برای دانلود ویدئو از پینترست لازم است از وبسایتهای مخصوص این کار استفاده کنید که یکی از بهترینهای آنها، Pinterest Video Downloader است.

این وبسایت ابزار آنلاین و رایگانی برای دانلود ویدئو، فایل گیف یا حتی عکس از پینترست در اختیار کاربر قرار میدهد و یکی از مزیتهای آن نسبت به وبسایتهای مشابه این است که با کلیک روی گزینه دانلود با پاپآپهای مزاحم روبهرو نمیشوید.
برای دانلود ویدئو از پینترست کافی است لینک مربوط به ویدئو را در نوار مخصوص قرار دهید و بعد روی آیکون قرمز رنگ Download کلیک کنید.
اگر این وبسایت را از کامپیوتر مشاهده میکنید، روی Download video file راستکلیک کرده و فایل را با فرمت mp4. در کامپیوتر خود ذخیره کنید. برای دانلود ویدئو در موبایل، انگشت خود را روی این آیکون نگه داشته تا قابلیت دانلود فایل برایتان ظاهر شود.
پینترست در برابر اینستاگرام
اینستاگرام در چند سال گذشته به یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در دنیا تبدیل شده و ۲۴ میلیون از جمعیت کاربران آن را ایرانیها تشکیل میدهند.
در مقابل، پینترست هنوز موفق به جلب نظر کاربران ایرانی زیادی نشده و این پلتفرم به حدی برای کاربران ایرانی ناشناخته است یکی از جستجوهای رایج آنها در گوگل «پینترست چیست» است.

در پینترست خبری از سلبریتیها نیست
این در حالی است که کاربرد پینترست از بسیاری از جهات شبیه اینستاگرام است و برخی از ویژگیهایش استفاده از این پلتفرم را حتی از اینستاگرام لذتبخشتر کرده است.
هم اینستاگرام و هم پینترست شبکههای اجتماعی تصویر محور هستند و کاربر تنها زمانی میتواند محتوای خود را به اشتراک بگذارد که عکسی همراه آن باشد. پینترست مانند اینستاگرام هم کاربرد شخصی دارد هم تجاری و کاربران میتوانند در این پلتفرم به معرفی و گسترش کسبوکار خود بپردازند.
اما اینستاگرام و پینترست با هم تفاوتهای اساسی نیز دارند. درحالیکه اینستاگرام عمدتا به اشتراکگذاری عکسهای ثبت شده توسط خود کاربر تأکید دارد، پینترست برای ذخیره و جمعآوری عکسهایی است که توسط کاربران دیگر آپلود شده است.
به عبارت دیگر، اینستاگرام جایی برای اشتراکگذاری است، درحالیکه پینترست جایی برای کشف کردن است. همین تفاوت باعث تفاوت عمده در نحوه تعامل کاربران با سایت میشود.

درحالیکه استفاده از عکسهای زیبا در هر دو پلتفرم مخاطبان بیشتری جذب میکند، کاربران پینترست علاوه بر زیبایی تصاویر دنبال محتوای باارزش نیز هستند. مثلا عکس بسیار زیبایی از کاپکیکهای تکشاخی ممکن است به تنهایی و حتی بدون کپشن در اینستاگرام بهشدت محبوب شود؛ اما اگر در پینترست با دستور پخت آن همراه نباشد، خیلی موفق عمل نخواهد کرد.
از دیگر مزیتهای پینترست به اینستاگرام نبود هیچگونه محدودیت در اندازه و کیفیت تصاویر است. به همین خاطر پینترست برای به اشتراکگذاری اینفوگرافیکهای طولانی و تصاویر پرحجم مناسبتر است.
و البته در پینترست خبری از سلبریتیها نیست. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که دوست دارید در جریان اخبار سلبریتیها و افراد مشهور قرار بگیرید بدون شک پینترست جای مناسبی برای شما نخواهد بود؛ اما اگر از دست پستهای سلبریتیها خسته شدهاید و میخواهید به پلتفرمی پناه ببرید که اثری از آنها نباشد، حتما از تجربه حضور در پینترست لذت خواهید برد.
برای مثال، محبوبترین حساب در پینترست متعلق به maryannrizzo@ (۹ میلیون فالوور) است که طراح داخلی است، درحالیکه محبوبترین حساب اینستاگرام (بدون در نظر گرفتن حساب خود این پلتفرم) متعلق به کریستینا رونالدو (۳۰۷ میلیون فالوور) است.

نگاه آماری به پینترست
وبسایت: Pinterest
سال تأسیس: ۲۰۰۹ (۱۳۸۸)
مدیرعامل فعلی: بن زیلبرمان
تعداد کاربران فعال: ۴۵۹ میلیون در ماه
درآمد سالانه: ۱٫۶۹۲ میلیارد دلار (۲۰۲۰) – برای مقایسه: ۱۰۰ میلیون دلار در ۲۰۱۵
ارزش پینترست: ۱۳-۱۵ میلیارد دلار (۲۰۱۸)
درصد کاربران زن: ۶۰ درصد (۲۰۱۶)
تعداد کسبوکارها: ۱ میلیون (۲۰۱۶)
تعداد پینها: ۳۰۰ میلیارد پین (۲۰۲۱)
تعداد بردها: ۴ میلیارد (۲۰۱۹)
تعداد دستورها آشپزی: ۴ میلیارد (۲۰۱۶)
تعداد پینهای مد و لباس: بیش از ۱۶ میلیارد (۲۰۱۷)
نظر شما کاربر زومیت در مورد پینترست چیست؟ آیا آن را به اینستاگرام ترجیح میدهید؟ و آیا فکر میکنید این پلتفرم بتواند روزی در بین کاربران ایرانی به همان میزان محبوبیت برسد؟

پرسشهای متداول
پینترست چیست ؟
پینترست Pinterest یک شبکه اجتماعی است که به کاربران امکان میدهد تصاویر یا ویدیوهای مورد علاقه خود را در فضاهای مجزا و منظمی موسوم به «Board» یا «تخته» که در واقع کلکسیونی از پینهای مرتبط هستند، به اشتراک بگذارند.
چگونه از پینترست ویدئو دانلود کنیم؟
دانلود ویدئو بهطور مستقیم از پینترست ممکن نیست. برای دانلود ویدئو از پینترست میتوانید از وبسایت Pinterest Video Downloader استفاده کنید.




